Teatromatika_13_010

Per visą MIDI Roko Operos istoriją galima prisiminti daugelį ambicingų, energingų žmonių, savo buvimu padėjusių iškilti šiam projektui. Viena iš tokių ryškių asmenybių yra Markas Palubenka, kuris yra žinomas kaip indie muzikos atlikėjas, solistas, muzikantas. Būtent šis žmogus 2010-aisiais metais padėjo įgyvendinti Roko Operą „Teatromatika“. Šiandien jį ir pakalbinsime!

Kas jus paskatino prisidėti prie šio projekto įgyvendinimo?

Turėjau bičiulę, kuri tuo metu studijavo MIF‘e. Ji tiesiog pasakė, jog vyksta toks renginys ir kad ten gali dalyvauti visi norintys. Kadangi tuo metu jau buvau šiek tiek susijęs su muzika (kartu su ta drauge grojome vienoje grupėje), nusprendžiau išbandyti savo jėgas ir nieko negalvojęs nuėjau į atranką bei sudalyvavau.

 

Jūs dalyvavote MIDI Roko Operoje „Teatromatika“, buvote vokalistas, atlikęs teatro režisieriaus vaidmenį. Kas paliko didžiausią įspūdį tų metų Roko Operoje?

Pasiruošimas, visa komanda, kiekvieno komandos nario įnašas paliko įspūdį. Nustebino, jog šis renginys yra studentiška iniciatyva. Nuo pirminės idėjos iki pat galutinio rezultato viskas yra tų žmonių rankose. Studentai, kurie mokosi matematiką, informatiką bei kitus tiksliuosius mokslus, sugeba sukurti štai tokį meninį projektą ir dar prisitraukti žmonių iš kitų fakultetų. Prisiminus, koks tai buvo puikus renginys, kiek žmonių buvo tada atėję ir kaip viskas patiko… Tai ir yra, ko gero, įspūdingiausias dalykas.

 

Teatromatika_13_016

 

Su kokiais iššūkiais jums teko susidurti dalyvaujant Roko Operoje?

Ruošdamasis savo vaidmeniui aš lankiau vokalo pamokas ir tai man buvo kone didžiausias iššūkis, kadangi iki tol visiškai nežinojau įvairių vokalo technikų. Tai buvo pirmas kartas, kai aš apie jas sužinojau ir pradėjau taikyti. Tuomet tai buvo išties labai įdomu. O kitas iššūkis, turbūt, buvo gebėti tinkamai prisiderinti prie kitų savo kolegų. Roko Operoje buvo daug masinių scenų. Man labai patiko komandinis darbas, kuris tuo pačiu metu yra iššūkis, nes tu turi ir pats kažką pasiūlyti, ir prie kitų prisiderinti arba kažkokias idėjas patobulinti.

 

Kol žiūrovams būna pristatomas projekto galutinis rezultatas praeina ne vienas mėnuo pasiruošimų, darbų, kurių metu nutinka visko. Gal pamenate kokių nors juokingų ar tiesiog įdomių istorijų , susijusių su Roko Opera?

Nežinau, man gal tokių įdomių istorijų nenutiko… Bet aš atsimenu vieną merginą, kuri buvo šokio grupėje. Ji buvo šokėja ir kartu su kitais šokėjais ruošėsi tą ilgą laiką (gerus pusę metų). Maždaug per prieš paskutinę ar netgi paskutinę (generalinę) repeticiją jai be galo nepasisekė, nes ji susilaužė koją ir negalėjo tiesiog dalyvauti… Kai jau rodė Roko Operą atsimenu, kaip ji stovėjo priekyje su ramentais ir labai nuoširdžiai šypsojosi ir mus visus palaikė. Tai buvo gana nelinksmas nutikimas, bet viskas baigėsi gerai. Ji dalyvavo dar dvejus metus iš eilės, tad galų gale jai pavyko sudalyvauti Roko Operoje. Visgi tai buvo toks apmaudžiai ironiškas įvykis.

 

Kokios emocijos jus apima dabar pagalvojus apie Roko Operą?

Labai geros emocijos. Aš tikrai visą tą laiką praleidau puikiai, susipažinau su įdomiais ir skirtingais žmonėmis bei sudalyvavau tikrai išskirtiniame renginyje, kuris, visų pirma, vyksta tik kartą per metus ir, visų antra, yra labai unikaliai pateiktas. Kaip bet koks kitas pirmas kartas gyvenime, taip buvo ir su Roko Opera, renginys tikrai į atmintį įstrigęs ir, aš tikiu, kad gyvuosiantis dar ilgai.

 

Teatromatika_07_001

 

Ar Roko Opera turėjo įtakos jūsų, kaip solisto, karjerai?

Kaip ir sakiau, aš tuo metu grojau grupėje, bet dar nebuvau pradėjęs savo solo karjeros ir dar net neturėjau minčių, kad tokia apskritai gali būti. Todėl, tiesą sakant, nepasakyčiau, kad tai turėjo didelę įtaką mano tolimesnei karjerai, bet tai tikrai prisidėjo prie kažko, kas yra susiję su muzika. Kuriant personažą vis tiek yra tam tikros tavo idėjos, vokalinis atlikimas, o galų gale darbas su kitais žmonėmis. Tai buvo tiesiog gera patirtis ir tam tikros žinios, kaip galbūt elgtis ateityje vienoje ar kitoje situacijoje būtent toje pramogų srityje.

 

Keliais žodžiais apibūdinkite, kas jums yra Roko Opera?

Roko Opera man yra linksmas, smagus ir išskirtinis įvykis.

 

Kaip matote MIDI Roko Operą po 20 metų?

Labai sunku pasakyti, bet aš visada maniau, kad ką daro studentai savo studijų metais yra nemirštantys dalykai. Lygiai taip pat kaip fizikai turi savo ilgą laiką gyvuojančias dienas, taip pat ir matematikai atrado tai, kas jiems yra įdomu. Todėl aš Roko Operą po 20 metų matau vis dar kaip renginį, kuriame susirenka bendraminčiai ar menui prijaučiantys žmonės, tuo pačiu besigilinantys į matematiką ar informatiką ir paprasčiausiai kūrybingai ir įdomiai leidžiantys laiką. Kai žmonės tai daro, jie galų gale sukuria kažką, ką galima parodyti dviems ar trims tūkstančiams žmonių. Tad, mano akimis, kad ir kaip keisis išorinis Roko Operos pavidalas, jis visą laiką liks tokiu artimu projektu būtent tiems žmonėms, kurie tuo metu studijuoja, ir pačių dalyvių, taip sakant, tam tikra kūrybine išraiška.

 

Dėkojame Markui Palubenkai už išsamius ir nuoširdžius atsakymus bei kviečiame paklausyti jo kūrinio – I’m A Moment!